Cara Elak Gout Makin Parah dan Bantu Jalan Tanpa Tanggung Sakit Lagi dan Painkiller

Ayah sabahat Ida dulu, menghidap gout kronik. Bukan sekejap tapi dah berpuluh tahun. Sejak usia 30-an lagi.  Bila kawan saya ni, sambung study oversea, ada ketika ibu ayah dia sakit gout sampai tak boleh berjalan. Nak bergerak kena seret kaki, pegang dinding. Drive memang tak boleh.


shaklee untuk elak gout
Suppleman Terbaik Membantu Elak Gout Makin Parah


Ada yang pernah alaminya tak atau ibu ayah kena gout sampai macam ni? Gout ni tak kira usia, 20-an pun dah ada yang kena kalau tak jaga makan terutama makan sea food yang mengundang asid urik. Untuk tahu makanan yang patut pesakit gout elak, boleh klik sini.

Kawan saya ni risaulah. Sampai makan, kalau ada sikit-sikit ikan bilis pun boleh kena attact gout.

Jadi, terpaksalah ayah dia ambil painkkilller setiap hari, barulah baru buat kerja macam biasa setiap hari. Painkiller ni, bahaya kalau ambil long term. Jadi kalau ada altenatif semulajadi untuk kurangkan sakit gout tanpa painkiller memang patut amalkan.

Tahun 2013, bila sahabat saya ni tahu pasal Resveratrol di dalam VIvix yang dapat atasi masalah asid urik, terdetik la untuk bagi pada ayah dia tapi ada ragu-ragu sikit sebab ayah dia jenis susah ambil supplemen. 2x5 juga dengan ayah saya. 

Vivix ni pula dah jalani ujian klinikal dan research bertahun-tahun dan terbukti selamat dan berkesan. Maka harganya memang agak mengundang kerugian kalau beli tapi tak makan. So, kalaulah dah ada anak-anak yang sponsor, tolonglah ambil ya. Ia selamat dan approved by saintis antarabangsa iaitu Dr. Bruce Daggu dan pemenang nobel prize iaitu Dr. Elizabeth Blackburn. Bukan calang-calang orang yang kaji dan cipta. 

Jadi, sabahat saya ni pun belilah Vivix untuk ayahnya dan Alhamdulillah ayahnya nak ambil Vivix dan sedap katanya. Vivix Shaklee ni ramuan utamanya adalah buah-buahan yang kaya antioksida iaitu anggur muscadine, lobak ungu, elderberry dan polygonum cuspidatum.

Vivix ni bukan ubat macam painkiller. Makan terus tak rasa sakit. Ia ambil masa sebab ia memulihkan dari dalam ke peringkat sel, punca penyakit. Amazingly, selepas konsisten amalkan Vivix, ayah sahabat saya dah tak perlu ambil painkiller lagi.

"Bagus la vitamin awak bagi ayah tu, dia boleh lawan asid urik dalam badan ayah ni. Ayah tak payah makan ubat tahan sakit lagi ", komen ayah dia.

ubat-shaklee-untuk-gout
Resveratrol dalam Vivix membantu mengurangkan simptom gout

Memandangkan supplemen ni bukan ubat yang perlu diambil waktu sakit sahaja tapi terbaik juga untuk pencegahan, maka sampai sekarang ni, sahabat saya masih lagi bekalkan Vivix Shaklee untuk ayah dia yang pernah sengsara tanggung gout.

Saya kongsikan juga testimonial dan kisah pesakit gout lain yang telah amalkan Vivix dan menunjukkan kesan positif.


cara-atasi-gout
Resveratrol membantu elak gout makin teruk


Jika anda mengalami masalah gout dan sudah tak tahan lagi dengan bengkak, tak boleh berjalan dan bekerja dengan sempurna, anda wajiblah ambil altenatif semulajadi Vivix yang selamat dan berkesan ini. Untuk info Vivix, boleh klik Apa itu Vivix Shaklee dan Kelebihannya.


Boleh hubungi pengedar Vivix untuk Gout di bawah. Malah belian 2 vivix melayakkan anda mendapat keahlian percuma dan boleh membeli Vivix dengan harga jauh lebih rendah.

pengedar shaklee shah alam
Penghantaran Shaklee ke seluruh Malaysia dan Brunei


ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.