Kini Ayah Sha Sudah Tidak Perlu Insulin, Rawatan Dialisis dan Bacaan Gula Di bawah 10

Ayah Sha sudah dimasukkan ke IJN sudah sebulan. Ayahnya dimasukkan sebab kaki luka, bengkak kaki, sukar buang air kencing dan sakit buah pinggang yang perlu dialisis. Di IJN, ayahnya ditempatkan di ICU.

Walaupun selepas sebulan, keadaan ayah Sha tidak banyak berubah. Lalu, Sha pun menghubungi saya untuk dapatkan Vivix untuk ayahnya. Saya menghantarkan Vivix ke IJN, atas permintaan Sha.

Alhamdulillah, kesan baik sangat cepat

Semasa saya follow up, keadaan ayahnya bertambah baik. Keadaan buah pinggang bertambah baik dan syukur tidak perlu dialisis lagi. Ayah Sha juga dah boleh kencing seperti biasa.



Walaupun buah pinggang telah rosak, pemakanan yang betul dapat membantu memulihkan fungsi buah pinggang.

Saya pasti, pemakanan yang dijaga memang memainkan peranan penting. So jangan risau, masih ada harapan. Miracle do happen with Allah will. Selain tu, bacaan gulanya juga sudah normal. Dulu bacaan tak pernah kurang dari 25.

Jaga pemakanan dan pengambilan resveratrol membantu kawal bacaan gula untuk pesakit kencing manis

Kebiasaannya, kalau seseorang tu sudah ada kencing manis, besar kemungkinan akan menjejaskan buah pinggang sampai perlu didialisis. Banyak lagi komplikasi lain akan dapat jika tidak dijaga dan dipantau. Jadi, syukur 1-1 keadaan kesihatan ayah Sha yang telah terjejas, dipulihkan sedikit demi sedikit.

resveratrol-bantu-elak-rintangan-insulin
Resvetratrol membantu elak rintangan insulin untuk diabetis
Bila, sel dalam badan tak kuat dan sihat, fungsi insulin juga akan terjejas. Antara punca gula gagal dikawal adalah apabila, insulin yang dihasilkan badan tidak cukup atau gagal berfungsi dengan baik. Sebab lain juga adalah, badan sudah tidak sensitif dengan kehadiran insulin.

Ayah Sha juga perlu bergantung pada insulin. Mujur, masih ada rawatan di hospital dan bantuan supplemen yang boleh dilakukan supaya keadaan bertambah baik dan tak perlu suntikan insulin lagi.

Jadi, kalau dah sakit, segeralah dapatkan rawatan. Untuk tahu, apa supplemen Vivix yang diambil ayah Sha ni boleh rujuk link infoVivix ni dan hubungi saya untuk konsultasi dan order.

Kajian Kesan Anti-Diabetic Resveratrol 


kajian vivix resveratrol pada kencing manis
Kajian Saintis terhadap Resveratrol


Antara kajian yang dilakukan terhadap kandungan utama Vivix iaitu Resveratrol adalah kesannya terhadap diabetic. Kajian membuktikan Resveratrol membantu mengelakan dan memulihkan pesakit diabetis dengan mengurangkan rintangan terhadap insulin.

Kajian Kesan Perlindungan Resveratrol Terhadap Buah Pinggang


Kajian saintifik terhadap resveratrol

"Resveratrol can prevent renal injury, including diabetic nephropathy, drug-induced renal injury, aldosterone-induced renal injury, ischemia-reperfusion injury, sepsis-induced kidney injury, and obstructed kidney, through its antioxidant effects and SIRT1 activation."

Jika anda perlu perkhidmatan menghantar Shaklee di IJN, Demc atau Hospital Shah Alam, saya dapat membantu. Khidmat pos Vivix melalui courier ke seluruh Malaysia juga ada dan percuma. Pastikan anda bertanya bagaimana untuk mendapatkan harga ahli yang lebih murah untuk pembelian Vivix eksklusif ini.


Hubungi Pengedar Shaklee Pro Anda Sekarang Juga :

Pengedar Shaklee Setia Alam
Pengeposan Shaklee disediakan ke seluruh Malaysia





ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.