Cara lawan silau mata dan mata kering dengan berkesan

Semua orang tahu lobak merah bagus untuk mata tapi kenapa? Lobak merah kaya dengan Vitamin A. Vitamin A ni lah yang bantu tingkatkan kesihatan mata. Carotomax Shaklee mengumpulkan khasiat  pro-vitamin A iaitu beta karotin dari pelbagai tumbuhan yang meningkatkan kesihatan mata dan berkesan mengurangkan silau mata.

Apa maksud beta karotin ni? 

The name beta-carotene is derived from the Latin name for carrot. It gives yellow and orange fruits and vegetables their rich hues. Beta-carotene is also used to color foods such as margarine. In the body, beta-carotene converts into vitamin A (retinol).

Sumber

Di dalam badan, beta karotin ditukar menjadi vitamin A dan ini adalah terbaik kerana badan tidak terbeban dengan lebihan vitamin A dan menjadi toksin kerana beta karotin hanya bertukar bila badan memerlukan. Oleh sebab itu juga Carotomax kami gelar juga pro-vitamin A dan merupakan salah satu kelebihan dan keunikan Carotomax Shaklee.





TESTIMONIAL carotomax bantu atasi silau mata



Jom kenal dengan supplemen kecil molek Carotomax Shaklee ni.

1. Apa itu Carotomax Shaklee


Carotomax Shaklee adalah perlindungan antioksida daripada sumber semula jadi yang membantu melindungi tubuh dengan mengukuhkan integriti antara sel-sel badan.

Shaklee Carotomax®. Shaklee memanfaatkan perlindungan antioksida daripada buah-buahan, sayur-sayuran dan tumbuh-tumbuhan dengan mengekstrak karotenoid semula jadi dan menawarkannya dalam pelbagai bentuk yang mudah diambil.

Karotenoid ni apa pula?


Beta Kerotin adalah sejenis karatenoid. Karotenoid adalah pigmen atau unsur berwarna pada tumbuhan, sayuran dan buahan yang menyerap tenaga dari matahari untuk fotosintesis dan juga melindungi tumbuhan dari kerosakan. Unsur berwarna karotenoid ini mempunyai pelbagai jenis ikut warna dan memberi manfaat yang pelbagai.

ENAM Karotenoid bermanfaat yang terdapat dalam kandungan Carotomax Shaklee.

  • Beta Karotin ( pro-vitamin A )
  • Lycopene
  • Lutein
  • Alpha Karotin
  • Astaxanthin
  • Zaexanthin


2. Apakah sumber Carotomax Shaklee


Carotomax Shaklee mengandungi pati ekstrak daripada mikroalga dan buah kelapa sawit.

3. Apa fungsi Carotomax Shaklee


Kebaikan utama Carotomax termasuklah menyokong sistem imun yang kuat dan membantu mengekalkan kesihatan mata dan kulit untuk jangka masa yang lebih lama.





4. Apa fungsi dan kelebihan setiap kandungan karotenoid dalam Carotomax Shaklee.



5. Perbezaan Carotomax sebagai supplemen 'vitamin A' berbanding jenama lain..





Dengan segala kebaikan yang dikumpulkan dalam kapsul Carotomax, amalan 1 biji Carotomax secara konsisten dapat membantu meningkatkan kesihatan mata seterusnya menurunkan silau mata insyaAllah.

Untuk pelihara kesihatan mata dan mengelakkan penyakit sedia ada seperti rabun malam, silau, mata kering, rabun jauh dari terus teruk dan mula menjaga menghargai, hubungi saya, SID Pro :


Shaklee Independent Distributor
Ida Khairani  ( 846056 )
Phone : 013 488 2382
Email : admin@mysupervitamins.com
COD Shaklee kawasan : Seksyen 7 dan Shah Alam, Bandar Bukit Raja, Setia Alam, KLCC



ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.