Rahsia diet menjadi hingga berjaya turun 11 kg dan kurangkan 6 inci dipinggang!

En. Rosli adalah suami pada pelanggan set mengandung saya. Beliau perlukan pertolongan dalam berdiet rupanya! Hasilnya dari supplemen dan eksklusif konsultasi juga dedikasi En. Rosli, berjaya dia mengurangkan dari 36 inci ke 30 inci dan dari 81kg ke 70kg. Apa rahsia dan petua En. Rosli amalkan hingga perubahan sebanyak 6 inci dan 11 kg ni?




Rajin Update Perubahan Diri

Sejujurnya, En. Rosli ni sering hantar update tentang perubahan yang dia alami. Gila tak syok, berat turun banyak macam tu. Confident level mesti semakin tinggi. Senyum mesti sampai ke telinga. Yang penting, keseluruhan hidup mesti rasa lebih mudah dan tenang. Ya la, senang nak bangun solat, nak mengejar anak dan turun risiko untuk penyakit berkaitan obesiti. Penting untuk sering keep in touch dengan pengedar Shaklee kita demi nak berjaya dalam misi turunkan berat badan ni ya.

Takutkan risiko penyakit merbahaya

Berat asal En Rosli sebelum mengamalkan Shaklee adalah 81kg. Beliau memang sangat bersungguh-sungguh nak turunkan berat demi kelastarian hidup. Antara 10 tip Kevin Zahri ni, ada yang beliau amalkan. Bagi yang tak tahu, obes bukan isu comel dan asalkan bahagia cukup. Yang kita takutkan banyak penyakit yang merbahaya akibat dari obesiti antaranya kencing manis, darah tinggi dan serangan jantung!



Kesan Hebat Selepas Mencuba

Ini hasil yang En. Rosli dapat! Beratnya turun sebanyak 11 kilogram. Apa yang beliau lakukan? Pertama kali, beliau memang mengurangkan pengambilan karbohidrat. Beliau tak ambil nasi dan beliau juga bersukan iaitu berenang. Walaupun tak ambil nasi, beliau ganti dengan makanan lain yang turut memberi tenaga dan membakar kalori. Sebab itu beliau masih bertenaga untuk melakukan aktiviti riadah. Untuk mempercepatkan penurunkan berat badan, beliau mengambil supplemen Lecitin dan Herb Lax dari rangkaian Shape Up Program.

Macam mana boleh jadi sampai macam tu?

Shape Up Program mengandungi Lecitin yang berfungsi memecahkan lemak dan membantu badan menyerap zat larut lemak termasuk vitamin A, D, E, K. Paling penting, Lecitin menurunkan risiko serangan jantung kerana mengemulsi lemak yang melekat di saluran darah. Selalunya orang kena serangan jantung sebab saluran darah tersumbat dan oksigen gagal sampai ke jantung! 

Dalam proses penurunan berat badan juga, Herb Lax sangat penting. Kadang-kadang kita dah makan banyak tapi masih penat dan lapar. Kemungkinan usus kita dah sesak dan gagal menyerap makanan dengan baik untuk fungsi tubuh. Jadi Herb Lax membantu dalam mengaktif dan melancarkan pergerakan usus ni. Kesannya, kita makin cergas dan proses penurunan berat semakin mudah!




Apa yo-yo effect melanda?!!!!

Selepas beberapa bulan, beliau hubungi saya kembali dan nyatakan yang berat dah sangat OK tapi macam yo-yo. Tambah 1 kg, turun 1 kg. Saya pun mengsyorkan Cinch Shake Mix. Sebenarnya dari dulu lagi dah syorkan, tapi beliau ragu dan tak cukup budget. Bila dah sendiri alami, sekaranglah masanya saya kongsikan segala kebaikan Cinch Shake Mix dan beliau akhirnya bersetuju.

Alhamdulillah, selepas beberapa hari ja cuba dan ada kesan yang sangat positif! Bagi yang nak diet sihat untuk maintain atau menurunkan berat dan inci, tolonglah ambil Cinch Shake Mix dalam program Shape Up ni. Kalau kita diet sangat2, nanti bila tiba masa badan penat dan lapar. Risau nanti habis ke laut diet kita. Jangan lupa, hindari 9 sebab punca diet gagal!

Apa nak kena buat sekarang?


Diet yang betul adalah diet yang tak menyiksakan tapi menyihatkan badan! Kira keperluan kalori kita dan berapa yang kita tak perlu lagi. Ambil tahu makanan apa yang membantu cepatkan kalori dibakar dan mengenyangkan. Bakar dia melalui aktiviti riadah atau kurangkan pengambilannya.
Jika anda berminat dan betul2 mahu turunkan berat dengan berjaya dan bantuan Shape Up program, hubungi saya sekarang juga ya!



Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.

3 comments

Write comments
cheq eem
AUTHOR
November 14, 2014 at 3:07 PM delete

hebat....!! set shape up shaklee mmg terbaek....

Reply
avatar
Angina
AUTHOR
January 27, 2017 at 8:21 PM delete

It is true, obesity is a very dangerous condition that can interfere with normal body processes. Overweight people often suffer from diseases that a sometimes life threatening that is why losing weight is the #1 step in prevention of many health problems.

Reply
avatar