Vitamin untuk mata

Beta karotin sangat membantu untuk kesihatan mata. Kalau anda rabun memang patut ambil. Malah bila anda dah bebas cermin mata juga selepas lasik treatment juga perlu konsisten ambil pro vitamin A, yang mengandungi kerotin seperti Carotomax ni. Kerotin dari jenis Beta kerotin lebih bagus kerana ia dari buah dan sayuran dan hanya bertukar menjadi vitamin A apabila diperlukan. Jika dari sumber lain, kemungkinan lebihan vitamin A akan dibazirkan.




Sebenarnya siang tadi saya pergi untuk assesment Lasik dengan Prof Dr Muhaya di Klinik barunya di Pearl Avenua, Kajang. Alhamdulillah walaupun korneo saya jenis nipis, tapi ia sangat sihat. Kalau kornea nipis, Prof akan cadangkan treatment SMILE. Namun, dalam kes saya masih lagi boleh berLasik. 




Selain untuk kesihatan mata, carotomax ada kebaikan lain juga antaranya bersifat


 Antioksida juga anticancer. Carotomax juga telah bantu saya, mengecilkan liang roma di hidung. Hehe.. Lepas berlasik ni, insyaAllah nak kembali amalkan carotomax ni demi kesihatan mata untuk jangka masa panjang.



Walaupun sudah berLasik, kita mungkin akan tetap perlukan cermin mata untuk rabun dekat bila tua nanti. Harapnya saya tak perlukannya. Harapnya juga, otot mata saya akan tetap kuat dengan izin Allah apabila saya menambah nutrisi istimewa pro vitamin A dari carotomax ni.


Kalau anda nak tambah kekuatan otot mata, menurunkan power spek, menurunkan rabun malam, amalkan dan kosistenlah ambil Carotomax ni. Nasihat saya, selepas berLasik juga, ambillah pro vitamin A ni sebagai vitamin untuk mata kita. Allah dah bagi pinjam, kita jaga dan gunakanlah seeloknya, ya tak.


Ida Khairani
admin@mysupervitamins.com
Shaklee ID 846056

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.