Lemak dalam hati membawa pada obesiti dan protein soya yang membantu

Anda mengalami masalah OBESITI? Susu soya dan protein kacang soya membantu mengurangkan kandungan lemak dalam hati.


Susu soya dan protein kacang soya yang diperolehi daripada tauhu didapati dapat membantu mengurangkan kandungan lemak dalam hati. Ini dibuktikan oleh sekumpulan saintis dari Universiti Illinois Amerika Syarikat (AS) yang menjalankan eksperimen ke atas tikus dengan memberi haiwan itu diet protein soya. Saintis tersebut mendapati tikus yang diberi diet protein susu soya mengalami penyusutan lemak hati sebanyak 20%.

Ketua Penyelidik, Dr. Hong chen berkata, kajian itu memberi petunjuk bahawa susu soya membantu mengatasi masalah hati berlemak yang sering dikaitkan dengan obesiti.

"Masalah kegemukan merupakan punca utama menyumbang hati berlemak yang menyebabkan organ itu gagal berfungsi. "Apabila lemak berkumpul pada hati, organ itu berdepan risiko gangguan fungsi tetapi dengan pengambilan protein soya, masalah itu akan dapat membantu mengurangkan lemak dalam hati," kata Chen

Petikan : KOSMO Ahad 29 April 2012
Sumber

Jika anda yang telah memilih Soy Protein dibwh ini...anda memang bijak...

Kelebihan Shaklee ESP

membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan

Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk kesihatan jantung

Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat

kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous

indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.
tidak mengandungi kolesterol dan laktosa.

Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya.

Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet

Credit

Ida Khairani
Hubungi admin[@]mysupervitamins[.]com untuk pertanyaan dan pesanan.

- Posted using BlogPress from my iPhone

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.