Vitamin Shaklee membantu ibu, bapa dan bayi

Ramai orang ingat menyusu ni senang. Memang senang pun. Ia akan bertambah senang jika mempunyai pengetahuan tentang penyusuan. Cuma mungkin menjadi susah jika tiada sokongan dari orang sekeliling.

Untuk badan menghasilkan susu yg banyak, emosi ibu harus stabil dan badan perlu sihat. Kalau ibu period or demam, production susu mungkin akan terjejas sedikit. Sebab tu perlu sediakan payung sebelum hujan.

Kalau asyik dikondem or diumpat pun, boleh stress or down. Saya doakan para ibu terus tabah dalam perjalanan penyusuan. Sentiasa bekalkan diri dengan doa dan zirullah.


Testimonial pengguna Set E: Vitalea, Alfalfa, B complex, C dan Ostematrix




Saya tumpang gembira dan respect dengan customer saya yg comel sorang ni. Juga buat suaminya. Alhamdulillah berkat kesabaran dan usaha yg betul, susu buat anaknya bertambah. Mereka tinggal setaman dengan saya, jadi selalu datang ambil vitamin di rumah saja.

After few weeks dah nk order set A pulak. Rupanya vitamin turut dikongsi bersama suami. Baguskan.. Suka saya dengan pasangan ni. Sungguh positif dan menitik beratkan kesihatan. Dekat nk hujung bulan nk order lagi. Masa tu, buddy pack dah diperkenalkan. Jadi dapatlah mereka berjimat.

Jadi jika hendak berjaya dlm penyusuan yg ada ups and downs ni, kita perlu

1)Kerap kosongkan payudara sama ada direct feeding or regular pump

2)Minum air kosong yg banyak - 3L

3)Sentiasa berdoa pada Allah dan zikit ya Maatin

4)Menjaga kesihatan dan emosi.
Disinilah vitamin datang membantu.

Dalat set penyusuan Shaklee:

Vit C: membantu menguatkan daya imun badan

B Complex: menangani stress

Vitalea:menampung kekurangan zat dari menu harian

Alfalfa:penggalak susu

Sebenarnya banyak lagi faedah setiap vitamin. Boleh klik pada label nama vitamin untuk keterangan lanjut.

Namun, jika anda menghadapi masalah baby susah nk latch/melengkap pada nenen, susu tak nak keluar langsung or apa2 yg anda x pasti sebabnya, cuba dapatkan nasihat rakan2, pakat laktasi, info dari internet dan banyak lagi. Setiap masalah pasti anda penyelesaian. Cuma, jangan mudah putus asa ya;) Doa saya sentiasa bersama kalian.







- Posted using BlogPress from my iPhone

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.