7 Kelebihan Vitamin E yang buatkan suami isteri bertambah melekat

7 Kelebihan dan Keberkesanan Vitamin E yang semua orang perlu tahu terutama suami isteri supaya hubungan lebih rapat, mesra dan melekat !

1. Vitamin E buatkan orang yang mengamalkannya nampak lebih muda. 

Mengapa ? Ini kerana Vitamin E membantu melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E secara konsisten amat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik dan lembab. Siapa tak nak? Malah, vitamin E membantu menghilangkan parut dan jeragat... dan lagi Vitamin E membantu memberi kesan lebih berseri dan mengurangkan kusam.


 Vitamin E Complex Shaklee

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser

Memandangkan vitamin e dapat bantu cegah pertumbuhan ambnormal sel, para ibu boleh juga mengamalkan vitamin e bila berlakunya clog duct selain dari mengambil lecitin. Pengalaman rakan bila mengalami bengkak susu yang ketara dan mengambil dua biji vitamin E, ia sangat membantu. Namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.

Testimonial Vitamin E : 

Seorang teman sebelum ini mengalami masalah dimana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan

Bagi ibu yang menyusu, kedinginan untuk bersama adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi daripada hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman, pengambilan vitamin e membantu mengatasi masalah kedinginan. Jadi, jangan risau ya. Mulakan regimen kecantikan dan keintiman sekarang ya para isteri yang sayangkan hubungan suami isteri.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar

Membantu mengatasi masalah saraf belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka

Tak percaya? Kadang-kadang ibu yang menyusu sampai meluka atau melecet puting dikerjakan anak..atau bapa.. :D Jadi, cuma sapukan vitamin e pada puting. InsyaAllah, Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak

Perasankah ibu kawasan aerola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula. Parut strecth mark akan semakin pudar. Terbukti ok! Jadi ambillah sekarang untuk kesan segera!

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk..

Vitamin E dapat membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.


Dalam banyak-banyak Vitamin E, kenapa perlu pilih Vitamin E Shaklee.. Baca fakta menarik ni

 Fakta Nutrisi Vitamin E Complex Shaklee
Fakta Nutrisi Vitamin E Shaklee

Kelebihan Vitamin E Shaklee kerana kandungan satu kapsul gel lembut membekalkan:

* 400 IU vitamin E dari sumber semulajadi.
* 10 mcg selenium sebagai pelengkap bagi menyempurnakan aktiviti vitamin E.


Vitamin E semula jadi untuk kesihatan Jantung, Otak, Kolon, Prostat dan Sistem Imun
Vitamin E sejenis antioksidan kuat yang boleh larut dalam lemak di mana ia menyokong kesihatan jantung, otak dan prostat di samping meningkatkan fungsi paru-paru, kolon dan keimunan.

Satu kajian yang dijalankan oleh sekumpulan penyelidik di Universiti Tufts menunjukkan bahawa pengambilan vitamin E berupaya meningkatkan fungsi keimunan pada warga tua.¹

1. Meydani, SN, Meydani M, Blumberg JB, et.al. Vitamin E supplementation and in vivo immune response in healthy elderly subjects: a randomized control trial. Journal of the American Medical Association 1997; 277:1380–1386.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Sumber

Kandungan = 120 kapsul


Nak lebih cantik meletup, tambah Shaklee Collagen Powder untuk lebih tegang, anjal dan cantik !



Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)


ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.