Cara Elak Sakit Pinggang dan Sembelit Ibu Hamil

Bila ibu dah mengandung, jatuh wajiblah minum susu. Bukan apa, bayi dalam kandungan tu sedang ligat membina tulang dan otot.

Masalahnya, susu pun liat nak minum. Ibu mengandung yang rajin minum susu pun, kenapa masih sakit pinggang dan lenguh-lenguh badan ??? Nak bawa perut yang semakin memboyot pun payah.





Sebenarnya kemungkinan besar keperluan kalsium yang diperlukan ibu dan bayi dalam kandungan masih tak cukup dengan pengambilan susu. Sebab itu ibu yang sedang mengandung akan mengalami gejala berikut:

- lenguh badan
- masih penat walaupun baru bangun tidur
- sakit pinggang
- kebas kaki
- sembelit / susah membuang

Simptom-simptom tak cukup kalsium ni makin melarat semasa lepas ibu bersalin dan semasa berpantang. Paling takut bila bayi juga terkesan, terbantut, gigi lambat tumbuh atau cepat rosak.

So, apa nak buat? Pastikan ibu hamil ambil 1200mg kalsium setiap hari, sama ada dari susu, sayur, keju atau supplemen kalsium.
Pastikan juga kalsium tu ada magnesium supaya dapat bertindak balas dengan baik dan tidak membebankan badan.

Ok, 1000-1200mg kalsium tu tolong jangan ambil jika ia dimampatkan dalam 1 tablet sahaja. Kalsium perlu diambil dalam kuantiti yang kecil contohnya 250mg per tablet kali 4, baru senang diserap badan.

Ostematrix Shaklee misalnya mengandungi 250mg 1 tablet dan perlu diambil 4 biji untuk cukupkan 1000mg sehari, dan kesannya sangatlah best terutama untuk ibu mengandung atau hamil.

Bukan saya ja, ni juga antara banyak testimonial best yang kami terima.





Kesan baik pengambilan Ostematrix, insyaAllah..
- mudah dan lancar membuang
- sakit pinggang semakin reda
- kebas kaki hilang
- tidur dan rehat lebih baik
- tulang lebih fleksibel dan mudah semasa meneran di saat melahirkan bayi.

Untuk order Ostematrix @ kalsium Shaklee, hubungi:

Ida Khairani
Wassap: 0134882382
http://www.mysupervitamins.com

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.