KENAPA LUKA PESAKIT KENCING MANIS LAMBAT BAIK?

Bila makin tua, banyak sel dah rosak. Sel yang tak sihat ni, performance pun semakin menurun. Jadi penyakit lebih mudah dapat dan pertahanan diri pun makin merosot. Kalau terluka atau injured pun memang lambat baik.

Bagaimana pula dengan pesakit kencing manis? 


Untuk luka sembuh, sel-sel di anggota badan yang terluka perlulah dapat terima tenaga. Tenaga ni dihasilkan daripada makanan yang ditukarkan menjadi glukosa. Namun untuk pesakit diabetis, gula tak dapat ditukarkan menjadi tenaga seefisyen seperti sepatutnya akibat sel yang rosak dan insulin yang tak sensitif dengan kehadiran gula.

Bila tenaga tak ada, bahagian-bahagian yang terluka tak dapat pulih malah makin parah apabila berlaku infeksi.

"Alhamdulillah kak ida ayah bertambah baik." - Shakilah.

Ini respon dari anak yang ayahnya mengalami luka di kaki dan lambat baik sebab sedia alami komplikasi jantung, buah pinggang dan kencing manis.


Yang ni pula saya screen shot kata-kata seorang doktor..feedback dari nursenya tentang pesakit yang perlu sentiasa datang untuk cuci luka.

Kalau open wound dan nak cepat baik, bolehlah ikhtiar dengan Vivix Shaklee


Untuk pengetahuan, resveratrol dalam Vivix ni sudah dikaji dan terbukti memberi tenaga pada sel dan membaik pulih sel yang rosak akibat radikal bebas dan faktor usia. Jadi bila sel dah makin sihat, pelbagai fungsi badan semakin baik. Bahagian kaki yang sebelum ni tak sampai khasiat, insyaAllah makin cepat pulih. Tak terkecuali untuk pesakit kencing manis.

Vivix Shaklee beri tenaga pada sel dan cepatkan pemulihan luka


Bagi yang inginkan altenatif terbaik untuk cepatkan pemulihan luka yang lambat baik disebabkan masalah kesihatan, boleh whatapps

"Order Vivix Shaklee " ke 013 488 2382



pengedar-shaklee-setia-alam
Pengedar Shaklee Bandar Bukit Raja

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.