Jadi Ahli Shaklee dan anda boleh bawa anak-anak di setiap aktiviti termasuk seminar motivasi

Alhamdulillah...

Sabtu lepas berjaya bawa anak-anak menyertai program ilmiah dan motivasi kumpulan Shaklee kami, Lady & Boss yang pada masa sama di rebranding menjadi iReach. Program sehari ni namanya Jom Hebat Mega 2014. Bestt okey! Suntikan semangatnya LUAR BIASA!

Program ni memang julung julung kali diadakan. Selain seminar ni, kami tetap sentiasa berhubung melalui facebook dan whatapps. Namun, seminar motivasi MEGA by iReach, setahun sekali ja. Ada juga seminar peringkat zon. Di Johor dan Kelantan coming soon. Yang di KL ni, level MEGA.



Sesiapa di dalam group kami, dialu-alukan untuk menyertai sebarang program seminar motivasi ajuran kami. Tujuannya untuk mengeratkan hubungan, membuka minda, menyuntik semangat supaya lebih fokus dan sama-sama menuju BINTANG. Jangan risau, anda boleh bawa anak-anak bersama. Mereka mesti suka dan tak boring kerana bebas bermain dan ramai kawan. Program macam ni tak wajib..tapi ahli yang hadir pasti akan lebih TERUJA untuk berSHAKLEE dan mencapai IMPIAN. Banyak tip perniagaan akan dikongsikan oleh leader dan speaker dalam keluarga Shaklee kami.



seminar motivasi untuk ahli shaklee bersama keluarga dan amin idris
Seminar Mega yang turut disuntik semangat dengan kehadiaran Amin Idris


Kali ni, lebih SPECIAL, kami turut menjemput pakar motivasi luar iaitu saudara AMIN IDRIS. Perkongsian yang menakjubkan dimulakan oleh MAK BINTANG , Nadia, cikgu FIZIK yang dah terjebak dengan SHAKLEE. Menurut beliau, selepas mengenali Shaklee beliau telah berubah 100%. Kini semuanya POSSIBLE. Cabaran sebagai guru pun, beliau nampak mudah. Motivasi untuk memiliki kereta Honda Civic dan membantu keluarga membuatkan beliau sentiasa nampak JELAS matlamatnya. Sebelum ni, kabur kabur ja. Yang penting, beliau tetap komited dengan kerja sebagai GURU dan ingin menolong lebih ramai orang berjaya dalam SHAKLEE.


Peserta seminar kali ni bertuah sangat sebab first time Master Zainul umumkan rebranding ladyboss ke iReach dan kami diberikan priority untuk access ke iReach web based yang padat dengan info berguna. Siapa yang join under saya, turut ada keistimewaan ni. Nanti saya akan invite bila masanya tiba. Maklumat semua dihujung jari, OK!



para suami menyokong bisnes shaklee isteri
Forum Kain Pelikat



Kemudian ada pula FORUM KAIN PELIKAT. Para suami yang supportive menjadi ahli - ahli panel. Biasanya kita mesti skeptikal dengan MLM kan.. Apa lagi bila suami tahu SHAKLEE ni MLM. Menurut sharing dari seorang panel ni, dia PUAS HATI dengan SHAKLEE sebab memang   MENJUAL PRODUK. Jual beli jelas dari peringkat awal bini dia join. Bukan seperti MLM lain, yang asyik tayang kereta dan kemewahan tanpa bercerita kelebihan produk. Walaupun bonus beberapa bulan awal adalah KECIL, namun dia JEALOUS dengan isterinya kerana sepanjang beliau join MLM lain, langsung  tak ada bonus apa lagi pulangan modal. Malah beliau gembira melihat perubahan si ISTERI yang asyik tersenyum dan suka bercerita tentang testimonial para pelanggan yang mendapat kesan baik dari pemakanan produk SHAKLEE. Motivasi yang baik untuk suami-suami lain dalam menyokong dan turut serta dalam bisnes Shaklee isteri masing masing...kan! 


Kids Friendly Seminar
Ini bukan Amin Idris. Ini anak- anak bertuah saya, my PUSH FACTOR.

Sebelah petang kami disajikan dengan motivasi dari AMIN IDRIS. Orangnya handsome dan kemas. Suara lunak merdu.. Banyak lagu yang dia nyanyi.. Hahaha!! Suka menyanyi rupanya dia dan boleh meniru suara ramai orang.. Perkongsian dari beliau memang menakjubkan. Tak guna ada  PLAN tanpa ACTION, teknik SMART, bagaimana nak menjawab dengan orang yang memperlekehkan bisnes kita dan Pentingnya ada FOKUS dan MATLAMAT. Lagi besar Matlamat, lagi Besar usaha. dan banyaaakkk laggiii..!!!!



seminar untuk ahli shaklee yang mesra keluarga
Aktiviti santai mesra keluarga


Seminar motivasi yang family friendly ni memang dah biasa bagi keluarga Shaklee kami. Saya sendiri turut bawa 3 anak saya, Nazhan, Iris dan baby Nuh Iman.. AJK pun memang sediakan color pensel, kertas untuk mewarna dan permainan untuk anak-anak. Amin Idris pun bagi komen "dah macam hari keluarga".



jadi ahli shaklee bersama kumpulan jutawan, ireach, shaklee extraordinary team
Anak dan cucu Shaklee


Selain dari program seminar motivasi yang bersua muka macam ni, saya sentiasa available untuk coaching santai dengan anak-anak Shaklee secara online atau offline, dalam kumpulan kecil atau seorang seorang juga melalui panggilan telefon. Tak kira di mana anda berada, coaching dan bisnes Shaklee sangat boleh dilakukan. Mereka yang betul- betul mahu berjaya, tidak boleh ada alasan atau MALAS. Kalau banyak alasan, bonus pun so - so la. Namun, sebagai ibu dalam keluarga Shaklee saya, saya tak pernah give up dengan anak-anak. Saya mahu lebih ramai yang berjaya seperti saya malah lebih lagi dari saya. Tiada yang impossible dan yang penting Matlamat yang Jelas. Bila ada Push Factor yang KUAT, jangan cari alasan lagi untuk tidak BERJAYA. Hanya BERJAYA jawapannya.


Jadi, kalau anda berminat nak sertai keluarga Shaklee kami, hubungi saya untuk mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. Yang sekadar nak makan sendiri pun kami alu-alukan. Yang ada ciri ciri seorang LEADER dan peniaga, kami nanti-nantikan. Kami sentiasa mengalu-alukan keahlian sesiapa saja. 



Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056



Order Form & Email
Nak Join Jadi Ahli SHAKLEE


Jika anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa untuk kongsikan demi manfaat bersama.


ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.