Vitamin Ibu Menyusu : Makanan untuk tambah susu badan

Apa vitamin yang penting untuk ibu menyusu? Apa pula makanan yang sesuai untuk tambah susu badan? Sekarang ni menyusu badan bukan lagi kuno atau telah bertukar menjadi trend terkini. Menyusu badan memang diamalkan sejak zaman nabi hingga ke zaman ibu bapa kita. Namun, sejak susu formula diperkenalkan, ramai yang ingat susu formula tu terbaik dan menyenangkan. Padahal kejadian Allah tetap yang terbaik melalui susu badan. Namun, ada ibu yang masih struggle untuk menyusukan anaknya dan perlukan makanan untuk tambah susu badan. 'Vitamin ibu menyusu' adalah option yang popular dan terbukti berkesan.


Soalan biasa yang sering diajukan dikalangan ibu menyusu dan customer..


"Penat gila sejak mula kerja balik ni. Tak menyempat nak pump, kerja banyak. Penatlah"
"Kenapa awak nampak steady ja. Ke hulur ke hilir. Anak umur berapa, BF lagi tak?"
"Susu saya semakin hari semakin sikitlah, vitamin ni dapat membantu tak?"
"Susu kawan saya yang ambil vitamin ni, lainlah.."


Rahsianya ibu sendiri kenalah yakin dan sihat. Kalau kita penat, hasil kerja kita mesti akan terjejaskan. Mood pun ke laut, asyik nak marah ja. Sebab penat or kelaparan. Begitu jugalah dalam menyusu badan. Jika badan ibu penat, struggle, petunjuknya adalah susu yang semakin menurun atau jumlah nutrisinya tak sama dengan seorang ibu lain yang menjaga kesihatan dengan pemakanan vitamin dan mood yang tip top. Walaupun hakikatnya susu ibu tetap no. 1 berbanding susu formula. Sebab itu bila susu ibu menurun, usahakan dengan mencari vitamin @ makanan untuk tambah susu badan bukan terus top up dengan susu formula. Lagi kurang demand terhadap susu badan, lagi menurunlah penghasilan susu badan.

Kenapa vitamin ibu menyusu? Vitamin ibu menyusu Shaklee yang terdiri dari vitamin semulajadi sesuai untuk semua orang dan selamat. Ia menambah baik mutu kesihatan kita selain bertindak sebagai milk booster. Ibu zaman sekarang ni, kerja macam2. Driver anak, jurutera, financial advisor, cikgu dan pembantu rumah juga. Suami, sila naikkan elaun isteri anda ya. Sekurang kurangnya, sponsorlah untuk vitamin Shaklee ni supaya mutu kerja, kesihatan dan kecantikan isteri tidak terjejas dan terus tip top.


Seorang customer yang baru menjadi rakan niaga Shaklee saya, memberi feedback ini selepas mengamalkan vitamin Shaklee, selepas mencuba vitamin Shaklee, badan dah tak rasa penat sangat. Susu badan pun semakin bertambah. Malah beliau berjaya pump dan mendapat 20oz untuk satu hari. Alhamdulillah.

testimonial makanan tambah susu Shaklee


Lihat, 'vitamin ibu menyusu' menyumbang pada kesihatan dan mengurangkan rasa penat ibu ini. Sekaligus memberi kesan positif hingga susu badan yang dihasilkan bertambah. Sebab tu, kita jangan cepat putus asa dan kena sentiasa tenang dan positif. Oh, yang paling penting syarat penyusuan asas adalah lebih tinggi permintaan, lebih tinggi pengeluaran. Jadi, ibu yang bekerja memang wajib mengepam ketika berjauhan dengan anak dan lakukan sesi mengepam secara konsisten setiap 3jam untuk menjamin permintaan susu badan.

Sesi mengepam haruslah sehingga payudara kosong. Jika tak sempat sangat2, 5 minit lebih baik dari skip langsung. Namun janganlah jadikan amalan pump 5 minit ja. Nanti breast tak kosong dan pengeluaran susu badan menurun balik.

Fungsi vitamin ibu menyusu ni adalah untuk menyihatkan ibu, bantu mengawal stress dan memberi tenaga supaya ibu bersedia untuk rutin harian yang mencabar termasuklah mengepam susu badan. :D Badan yang sihat menghasilkan susu yang mantap, insyaAllah.

Untuk senarai vitamin ibu menyusu, boleh rujuk sini.. Saya nak kena ambil anak. Ada kesempatan saya terus salin di sini kemudian. Enjoy reading. Jangan segan untuk hubungi saya untuk mengetahui vitamin ibu menyusu pada harga yang menarik. Malah, ibu akan dibekalkan dengan jadual dan e book tip penyusuan.





Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.