7 manfaat Alfalfa yang sangat hebat

Keajaiban dan kebaikkan Alfalfa memang sudah lama, sejak 2500 tahun dahulu lagi. Sebab Alfalfa berjaya menjadi tumbuhan yang mempunyai banyak manfaat termasuklah mencuci darah dan milk booster kerana Alfalfa kaya dengan mineral dan vitamin. Ini kerana akar Alfalfa sangat panjang, hingga boleh mencecah 20 kaki ke dalam bumi. Kelebihan ni membuatkan Alfalfa dapat menyerap pelbagai zat galian bumi dan pengamalnya akan dapat juga khasiat yang banyak.




# Proses penghasilan Alfalfa Shaklee yang terbaik dan unik #

Alfalfa Shaklee datang dalam 2 saiz botol, 700bj botol besar dan 330bj botol kecil. Diproses dari daun alfalfa yg ditanam bebas racun perosak dan baja kimia, daunnya dikeringkan dan dibiarkan menjadi serbuk dan dimampatkan menjadi tablet. Jadi, semua nutrien masih lagi dikekalkan kerana proses yang sangat ketat dan hanya daun Alfalfa yang matang dan tinggi kloril digunakan.

# 7 Manfaat Utama Alfalfa #

1. Detox / Mencuci
Alfalfa boleh diamalkan untuk mencuci darah, hati dan usus. Jadi proses detox menggunakan alfalfa lebih menyuruh dan mild, bersifat sederhana. Alfalfa juga bersifat alkali, jadi membantu menormalkan badan yg berasid terutama di awal pagi. Selain tu, boleh singkirkan toksin.. Menyebabkan kulit bermasalah yang berpunca dari tonsin kembali berseri.

2. Melawan alahan
Bagi yang ada resdung dan alahan teruk, sangat digalakkan untuk mengambil alfafa. Masalah kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air boleh mencuba alfalfa.

3. Membantu pembekuan darah

4. Kaya dengan vitamin K.

5. Menggalakkan proses penghadaman dan membantu menyingkirkan lemak dan kolestrol.

6. Milk booster @ penggalak susu semulajadi. Memang terkenal dan sinonim dengan ibu menyusu di seluruh Malaysia. 

7. Malah alfalfa membantu pesakit gout dan arthritis. Alfalfa membantu mengangkut asid urik yg berkumpul di sendi yang alami gout. Alfalfa juga melegakan sakit arthritis.




By:
Ida Khairani
admin@mysupervitamins.com







ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.