Info Tentang Fructose & Maltodextrin dalam Meal Shakes Shaklee

Sempena promo hebat Meal Shakes Jun ni, mesti ramai yang nak kenal dan kaji lebih mendalam tentang Meal Shakes ni kan. Nak kenalkan pada anak tersayang, mestilah produk yang terbaik! Saya memang suka sangat dengan Meal Shakes ni. Dah sediakan untuk anak sejak 2 tahun tak salah dan saya pun sekarang amalkannya. Sebab semasa mengandung ni, susah pulak nak telan vitamin. So, Mealshakes yang mengandungi multivitamin ni tampung keperluan vitamin saya juga, insyaAllah. Rasa pun sedap dan yummy!




Kandungan vitamin, protein dan serat dalam Meal Shakes Shaklee

Kandungan tambahan termasuklah fructose dan matodextrin

Kandungan utama dan dos Meal Shakes Meal Shake Shaklee yang sedap ni merupakan multivitamin lengkap dengan asid amino serta nutrisinya yang mudah diserap oleh tubuh. Boleh dinikmati oleh kanak kanak seawal usia 1 tahun ke atas pada dos yg kami rekomenkan iaitu hanya 1 sudu teh sehari. Untuk kanak kanak yang lebih besar, remaja dan dewasa boleh menikmati sehingga 1/4 cup untuk memenuhi keperluan harian 1/3 vitamin dan mineral, 30% protein dan 3 g serat.


Sumber Meal Shakes adalah buah, sayuran, soya, lactalbumin (sejenis susu) & lain2. Lactalbumin adalah bahan terbaik & mengandungi organisma protin yg sgt berkualiti & mudah diserap tubuh dr peringkat baby ke org dewasa. Lactalbumin biasanya mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya.


Selain tu, Mealshakes turut mengandungi fruktos dan maltodextrin. Apa benda ni? 



Sebahagian gula yang terdapat dalam Meal Shakes adalah fruktos. Fruktos ni adalah karbohidrat semulajadi dari buah dan sayur. Dalam Meal Shakes sumber fruktos adalah jagung. Ada orang cakap fruktos ni boleh sebabkan kanser? Sebenarnya pakar nutrisi Shaklee sendiri tak percaya fruktos boleh membawa kanser kerana buktinya masih lemah dan tidak jelas.

Apa pula maltodextrin? Dalam Shaklee maltodextrin juga adalah ekstrak jagung. Maltodextrin digunakan untuk menggabungkan vitamin dalam Meal Shakes. Ia semestinya tak sama yang wujud dalam makanan rapu, kerana Maltodextrin dalam Meal shakes adalah bersumberkan bahan semulajadi iaitu ekstrak jagung.

Untuk lebih kefahaman tentang Maltodextrin, pembaca boleh google juga. Antara sumber yang saya perolehi menerangkan..



Maltodextrin semulajadi adalah karbohidrat yang dibuat daripada pecahan kanji (partial breakdown of starch) yang hadir secara semulajadi dalam jagung. Pecahan separa ini menghasilkan rangkaian polimer glukosa yang mempunyai panjang berbeza-beza. Hasilnya ditapis, semburan-kering (spray dried), dan jadilah serbuk. Kerana kanji hanya sebahagian sahaja terurai, ia mempunyai rasa yang hambar dan tahap kemanisan yang sangat rendah. Maltodextrin berfungsi sebagai sumber karbohidrat dalam makanan dan pemakanan nutrisi, satu cara semula jadi untuk bahan-bahan tablet bergabung bersama-sama, dan sebagai pembawa (carrier) untuk vitamin, mineral, dan perisa semula jadi dan warna.



Banyak sudah testimonial hebat dari ibu ibu yang prihatin tentang perkembangan anak mereka.. antaranya yang suka saya kongsikan adalah dari saya sendiri dan loyal customer saya. Layan..





Anak sendiri ni.. Dulu sangatlah payah nak makan. Rasanya seminggu boleh ja sekali ja jamah nasi.

Alhamdulillah, selepas konsisten amalkan Meal Shakes selera makan telah bertambah. Walaupun mmg ambil P...S... namun tak berapa nak catch up growth. Tambahan Meal Shakes sangat membantu & tunjukkan perubahan positif. 



"Ye ida... So far sgt2lah beza dgn before amik mealshake. APPETITE berTAMBAH BAGUS, bg makanan je makan, kalo dulu, kena marah pun blum tentu dia makan...

Lg 1 SISTEM IMUN dia btambah elok. Sbb dia dok taska, so mudah jangkit kalo kawan2 dia x sihat... Lps amik mealshake, elok je, X DEMAM. Lama gak X SELSEMA. Cuma bru 2-3 ari ni dia selsema tp x teruk, maybe sebab cuaca yg panas sgt ni..."





So, jangan tunggu lagi untuk promo hebat Meal Shakes. Berikan terbaik untuk anak kita tanpa ragu ragu! Boleh sms ke 013 4882382 untuk ketahui harga promo terkini. 




Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.

1 comments :

Write comments
Unknown
AUTHOR
October 31, 2014 at 11:54 PM delete

sukanyer baca info ni... saya mohon copy untuk rujukan.. tq yer
http://duniakecantikankesihatan.blogspot.com/

Reply
avatar