3 benda penting untuk hentikan sindrom TUA

Sebagai wanita, ibu dan perempuan, kudrat kita terhad tapi kerja yang perlu ditanggung kian banyak.. Betul tak? Kita diperlukan oleh suami & anak-anak untuk settle urusan rumah tangga, diperlukan oleh ibu bapa utk buat kerja yang tak mampu mereka yang tua buat dan ada ramai yang bekerja support keluarga. Makin lama, demand untuk kita jadi supermom makin tinggi.
Jadi kita juga perlulah sediakan badan untuk cabaran yang semakin hebat ni. Kalau tak, confirm kita yang merana akibat stress & penat melampau.

Sebagai seorang working-from-home mom cabaran saya sama ja mcm ibu bekerjaya yang lain. Ibu nak tenaga yang berpanjangan.. Ya lah, dari celik mata kerja non stop. Semoga pahala pun non-stop. Amin.. Sebab bisnes dari rumah, rutin tak berhenti, rumah, kerja, anak.. TV tolak tepi. Nak tengok TV time makan pun berebut remote dengan anak tapi selalu time berita penting, ibu yang menang. Lepas tu tak kisah, janji anak-anak nak duduk makan. 




Hormon wanita memang sukar diramal. Bila usia wanita 30 tahun ke atas, hormon mula kucar-kacir, jerawat yang sepatutnya cool down selepas usia remaja, boleh pula datang balik. Penyakit2 hormon x stabil pun berisiko menumpang seperti cyst dan fibroid. Period yang sejak dulu haru biru, masih tak ada perubahan. 

Untuk tidak merisikokan diri dari menjadi semakin teruk, saya siapkan diri dengan supplemen semulajadi. Saya percaya supplemen pada zaman sekarang bukan lagi option utk org yg sakit atau kaya tetapi semua orang perlu mula amalkannya. 

Sindrom 'tua' ni saya dapat sejak lepas kahwin.. Masa tu umur baru 24 tahun.. Badan dan start sakit. Aiyoo.. Malu aiihh.. 

Khas untuk wanita, Shaklee dah sediakan vitamin yang sesuai dengan jiwa dan keperluan untuk menghadapi perubahan cycle dalam hidup wanita. 

GLA ni penting untuk hormon wanita. GLA Shaklee mengurangkan period pain, sakit kepala, susun atur period cycle bagi yang haru biro dan legakan simptom menopause.

Lebih dari sekadar kalsium..serius..selain dari pembentukan tulang dan gigi yang kuat, ostematrix turut bantu kurangkan period pain, sakit pinggang, migrain, buasir dan bantu dapat tidur yang lena. Kata mak-makkan..asyik2 bangun ja malam malam..tak menyusu pun, kena buat susu or bawa anak ke toilet. So masa untuk rehat dan kualiti tidur yang kurang dapat di cover dengan pengambilan ostematrix.

Tonton pengalaman ibu ni yang terkena simptom kekurangan kalsium yang kronik !


DHA dan EPA dalam omega guard ni bantu fungsi jantung dan otak untuk lebih mantap. Risiko sakit jantung, strok, kolestrol tinggi, nyanyuk tu dapatlah diminimakan.. Yang best lagi, omega turut membakar lemak so mak-mak boleh slim insyaAllah. Hoh yeah!!! Ibu mengandung dan menyusu yang mengambil omega juga turut berkongsi kebaikkan DHA sedikit sebanyak dengan bayinya.


Jadi, nasihat dari saya wanita dan ibu untuk wanita dan ibu yang cantik menawan, jomlah kurangkan simptom PMS, menopause, jaga kulit supaya bertambah sihat dan cantik, kurangkan risiko jantung kita, legakan sakit sendi-sendi dan tulang juga kembalikan keseimbangan hormon kita dengan pengambila GLA, Omega Guard dan Ostematrix Shaklee ni. Meh kita sihat bersama, insyaAllah.





Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.