Cara turunkan gula dengan cepat dan selamat untuk buah pinggang

Bagi yang ada kencing manis, pantang makan memang wajib. Namun ada la yang mengelat jugakan. Bila nak check up kalut jaga makan, takut bacaan gula tinggi.
Apa kata, kita kuatkan sel.. Supaya hormon dan organ yang kawal gula dalam darah tu kuat balik.

Pankreas mengeluarkan insulin yang mengawal pelepasan gula dalam darah. Bagi pesakit kencing manis mungkin pankreas sudah kurang berfungsi dengan baik, insulin tak cukup lagi atau insulin gagal berfungsi dengan berkesan menukarkan glukosa supaya boleh diserap sel. Akibatnya lebih banyak gula berada dalam darah dah tidak diserap oleh sel dan menjadi tenaga.

InsyaAllah pengambilan Vivix Shaklee yang konsisten disamping pergantungan pada kuasa Allah ( jangan berhenti berdoa & up amal ibadat ), dapat membantu & memberi harapan baru untuk pesakit diabetis.

Resveratrol di dalam Vivix terbukti dan berkesan membantu masalah pesakit kencing manis dan bertindak dengan 3 cara :


1. Memulihkan sel dan membantu sel badan bertindak dan lebih efektif dengan pengambilan ubat kencing manis. 

2. Mambantu mengurangkan rintangan sel terhadap insulin. Jadi, sel dapat menggunakan glukosa dan menjana tenaga pada sel. 

3. Menambah sensitifiti insulin. Keperluan insulin dapat diseimbangkan dengan keperluan badan. 

Vivix Shaklee memang sesuatu. Kalau masih tak percaya, baca testimonial Vivix ni yang membantu menstabilkan bacaan gula pesakit diabetis.



Salam..nak share pengalaman ibu mertua saya.. minggu lepas hubby saya ada hadiahkan vivix untuk ibu mertua saya. Ibu mertua saya ni ada kencing manis, darah tinggi, sakit lutut dan asma. So ibu mertua saya start makan vivix hari Ahad. Hari Khamis malam dia ada pergi kenduri dan makan segala makanan yang manis-manis kat situ. Esok pagi dia test gula dan dia TERKEJUT! coz gula dia tak naik, cuma 6.2. Kalau sebelum ni dia tak boleh langsung makan benda manis esok pasti gula dia tinggi. Pagi Sabtu, terus dia call kami cerita pasal kesihatan dia. Saya dan hubby gembira dan syukur sangat bila dengar berita atas perubahan yang mendadak tu. Alhamdulillah. Thank Shaklee :)

Untuk pengetahuan, bacaan gula normal dan tidak normal seperti berikut.


Bacaan gula dalam darah untuk orang normal dan pesakit kencing manis


Pengambilan secara konsisten Vivix Shaklee membantu membaiki sel, pelihara sel sihat dan beri tenaga pada sel. Jadi, ia membantu fungsi pankreas secara tidak langsung dan menambah keberkesanan insulin. & seterusnya menunjukkan result pada gula dalam darah dan memberi tenaga pada pengamalnya. Selain itu, ini senarai makanan yang dapat membantu pesakit kencing manis disamping tonik Vivix.

Jangan lupa, amalkan Vivix sekarang juga !

Hidup untuk sihat. Hidup untuk beribadat.

Shaklee Independent Distributor
Ida Khairani  ( 846056 )
Phone : 013 488 2382
Email : admin@mysupervitamins.com
COD Shaklee kawasan : Seksyen 7 dan Shah Alam, Bandar Bukit Raja, Setia Alam, KLCC

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.