Vitamin untuk Anak


Ibu bapa seharusnya membantu anak dalam proses pembelajaran dan pembesaran dengan menyediakan makanan yang memberi tenaga, fokus, galakkan tumbesaran, menguatkan imun badan dan mencerdaskan otak. Betul? Pemakanan yang sihat dan halal adalah asas pada pembentukan rohani dan jasmani. Vitamin juga adalah asas dan sangat penting untuk anak. Sedangkan orang dewasa, tumbuhan, dan haiwan pun memerlukan vitamin, apa lagi anak yang sedang membesar. Keperluan terhadap vitamin adalah sangat mustahak dan tidak boleh diabaikan sama sekali.


Vitamin Anak
Vitamin untuk Anak

Bagi ibu bapa yang cerewet dan concern pasal pemakanan yang baik dan lengkap, boleh menyediakan anak mereka dengan Meal Shakes. Ia bukan menggantikan makanan rugi lain tetapi memberi manfaat tambahan untuk melengkapkan kekurangan dari menu harian yg wajib diambil. Apa lagi ada kalangan anak-anak yang suka memilih makanan.



Jadi apa manfaat utama Meal Shakes ni terhadap anak-anak kita


-Nutrisi lengkap ... Dalam Mealshakes terdapat 24jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Mealshakes menjadi pilihan ramai kerana point penting ini. Ramai anak anak yang sukar nak makan chewable multivitamin yang banyak di pasaran, jadi Mealshakes yang lengkap dengan multivitamin dan mineral ini menjadi penyelamat.

Ia turut mengandungi lecitin soya.. Yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.

-mealshakes turut memberi nutrisi pada sel badan.. kerana kaya dengan PROTIN dan TIDAK mempunyai LAKTOSA. Ia menyumbang pada pembinaan sel kulit, kuku, rambut, organ, darah dan imun yang lebih sihat.

-bantu TUMBESARAN.. Mealshakes Shaklee  mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk bina tulang dan sel sel untuk proses membesar. Hakikatnya semua orang perlukan khasiat Mealshakes jadi semua org boleh menikmatinya, share satu keluarga.

-ANTI OKSIDA.. Ada vitamin A,C,E, zink dan selenium yang merupakan agen anti oksida yg bertindak melawan jangkitan penyakit dan melambatkan proses penuaan. Suka suka??? Sebab tu ramai feedback, anak semakin sihat dan jarang sakit berbanding sebelum amalkan Mealshakes.

 -Mengembalikan Seri Wajah.. Haaa?? Ya Kaa?? Kenapa pula?? Kerana dalam Mealshakes ada vitamin B. vitamin B, zat besi dan copper yang cukup membina sel darah merah yang sihat, sekaligus beri kompleksi wajah/kulit yang lebih cantik.

-Mealshakes juga kaya dengan SERAT LARUT. Kalau ada anak yg sembelit,  memang patutu cuba. insyaAllah akan menjadi lebih lawas.

-LAZAT !!! Mealshakes sememangnya sangat lazat dan harum baunya.  Mealshakes mengambil fruktos semulajadi, penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Sudah pasti tiada pewarna dan gula tiruan. Jangan ragu ragu lagi, Mealshake sememangnya untuk semua golongan bukan sahaja untuk anak anak.


"Anak suka sangat susu bila dah campur Meal Shakes"


Tanggungjawab ibu bapa memang berat. Kita perlu menyediakan anak dengan jati diri yang tinggi sebab itu setiap masa kita harus memberi contoh yang baik buat mereka. Kasih sayang dan perhatian memberi kesan rasa confident untuk melakukan sesuatu perkara sendiri.

Menyediakan nutrisi yang secukupnya untuk anak membesar sememangnya salah satu tanggungjawab dan sumbangan besar kita dalam membantu anak. Bertuah sungguh jika mempunya anak yang sentiasa berselera makan. Jadi kita boleh menyediakan makanan yang sesuai mengikut peringkat umur merangkumi pelbagai jenis nutrisi iaitu vitamin, mineral, protein, karbohidrat dan lemak. Makanan yang baik, memberi kesan pada otak dan tubuh. Makanan yang halal akan menjadi darah daging yang baik dan memberi kesan pada jati diri seseorang.

Jadilah ibu bapa yang terbaik dengan menyediakan vitamin dan nutrisi penting untuk anak selain dari sokongan dan tunjuk ajar beserta kasih sayang yang tidak berbelah bagi. 





Ida Khairani

Shaklee Independent Distributor
ID 846056


Jika rasa artikel ini berguna, kongsikan. Sharing is Caring :)

ida ahmad

About ida ahmad

Ibu kepada 3 anak ini adalah 'working from home mom' dan blogger yg sudah lama menggunakan blog sebagai medium utk berbisnes sejak 2007. Beliau positif utk memberi yg terbaik buat keluarga, masyarakat dan agama sebagai saham akhirat.